zaterdag 31 januari 2015

Dag 10: resultaten tweede week

Het is een beetje later dan ik gepland had, maar na anderhalve week met ziekte thuis, waaronder een zieke peuter die van alles niets wil behalve met mama knuffelen is er van stukjes schrijven niet zoveel gekomen. Het lijkt er nu op dat het ergste inmiddels achter de rug is en dan zal ik weer proberen met regelmaat een stukje te schrijven. Daarbij plaats ik wel even een kanttekening dat ik de enige ben die dit seizoen nog niet ziek is geweest, dus als ik er zelf ook nog achteraan ga, dan duur het vast wat langer.

In elk geval is het vandaag weer de laatste dag van de week en dus gaan we de cijfers van deze week weer bekijken en op een rijtje zetten. Hoeveel heb je deze week uitgegeven  aan de categorieën waarvan je het wilt weten? Bovendien kun je nu al een vergelijking maken met de eerste week dat we alles aan het noteren waren. Zijn er grote verschillen bijvoorbeeld in de boodschappen? Kun je achterhalen hoe dat komt of ben je redelijk constant in je uitgaven? Zet de totalen weer op een rijtje naast de resultaten van de eerste week, dan kun je het gemakkelijk met elkaar vergelijken. Bijvoorbeeld:

Week 1 Week 2
boodschappen € 85,64 € 63,23
kleding en schoenen € 12,99 € 2,65
cadeautjes € 10,00 € 23,65
benzine € 63,45 € 0,00
persoonlijke verzorging € 2,69 € 7,50
kapper € 0,00 € 20,00
lunchen op het werk € 6,55 € 8,65





Vandaag is het ook de laatste dag van de maand januari. Dat betekent dat we gewoon doorgaan met uitgaven noteren en vanaf morgen beginnen met het overzicht niet alleen van de komende week, maar ook van de maand februari.

5 opmerkingen:

  1. Echt leuk om dit mee te lezen!
    En nuttig ook nog want ik begin zelf ook weer wat beter op te letten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze week niet binnen het boodschappenbudget (100,00 euro) gebleven...114,53 euro uitgegeven aan boodschappen. Overig:2,69. Restaurant: 32,15. Ik ben benieuwd wat ik maandelijks uitgeef aan boodschappen. Blijf ik niet altijd binnen mijn weekbudget maar wel binnen mijn maandbudget? WMT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Januari, uitgegeven 85 euro. Voor alles buiten de vaste lasten.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gedaan!! 85,00 per week of per maand? Per maand...dan ben ik erg benieuwd hoe je dit doet en of je tips voor ons hebt? WMT

      Verwijderen
    2. Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, kan ik vast nog iets van leren.

      Verwijderen